JAK WYBRAĆ … PRZEWOŹNIKA?

Patrząc jak wygląda sytuacja na rynku transportu, zapewne większość zleceniodawców zakrzyknie, że najważniejsza jest stawka. Oczywiście, stawka jest jak najbardziej istotna. To od niej zależy rentowność sprzedanych produktów. To ona może zjeść całą marżę, czyniąc całą transakcję bezsensowną. Pozostaje jednak uzasadnione pytanie, czy tylko stawka się liczy. Mam nadzieję, że chociaż część firm poszukujących dostawców usług transportowych wie na co zwrócić uwagę.

A tym którzy nie wiedzą pędzę z pomocą.

  1. Staż firmy

Jest dosyć logiczne, że firmy które działają na rynku więcej niż dwa lata są bardziej wiarygodne niż posiadające dwa miesiące stażu. Warto zerknąć ile doświadczenia ma nasz potencjalny przewoźnik. Same giełdy transportowe wymuszają okres karencji, zanim przekażą dostęp świeżo upieczonym przewoźnikom. Muszę tu zwrócić jeszcze uwagę na to, by w okresie działalności naszego przewoźnika nie występowały przestoje. Wykupywanie firm przewozowych z historią, jest praktykowane przez oszustów. Taki przewoźnik raczej nie dotrze z naszym towarem na miejsce rozładunku.

  1. Wymagane licencje

Zarobkowy przewóz drogowy rzeczy jest możliwy tylko po otrzymaniu odpowiedniej licencji. Taka licencja nie jest wymagana gdy przewoźnik posługuje się wyłącznie flotą do 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej. Możemy rozróżnić licencje na transport krajowy i transport międzynarodowy.  Warto sprawdzić datę wygaśnięcia danej licencji oraz czy nie została ona cofnięta, na przykład z powodu utraty dobrej reputacji osoby zarządzającej transportem.

  1. Polisa ubezpieczeniowa (OCP)

Jeśli lubimy hazard możemy zignorować weryfikację tego dokumentu, ale myślę że fajnie by było otrzymać odszkodowanie w razie nieprzewidzianych okoliczności. Taką możliwość daje nam odpowiedzialność cywilna przewoźnika – ubezpieczenie od niewykonania lub nierzetelnego wykonania usługi przewozu. Co jest w nim istotne z punktu widzenie zleceniodawcy? Zdecydowanie termin ważności, wartość ubezpieczenia, zakres terytorialny oraz wyłączenia i warunki specjalne. Wydaje się logiczne, że nie powierzymy naszego towaru wysyłanego na przykład do Niemiec, przewoźnikowi z ubezpieczeniem w ruchu krajowym, albo z wartością ubezpieczenia nie pokrywającą minimalnych wartości. Już nie wspominając o tym, że niektóre polisy zakładają wyłączenie niektórych towarów z osłony danej polisy. Czytając polisę przewoźnika można uniknąć wielu problemów w przyszłości.

Sprawdź

pozostałe wpisy

Kierowco, dbaj o zdrowie!

Mam zawał! Usłyszała przez telefon żona polskiego kierowcy wracającego z trasy do kraju. I być może nie byłoby to tak przejmujące ponieważ często realizuje on transporty międzynarodowe gdyby nie fakt, […]

29/12/2020 - admin

Transport międzynarodowy w firmie Stan-Trans. Co sprawia, że klienci zostają z nami na lata?

Wiele firm, dla których organizujemy transport krajowy lub transport międzynarodowy, współpracuje z nami od lat. Dlaczego tak się dzieje? Zapytaliśmy o to naszych partnerów.   Jednym z naszych wieloletnich kontrahentów […]

08/12/2020 - admin

Przewoźnik poszukiwany

Poszukuję przewoźnika. Ta fraza przebija się ostatnio przez wszystkie fora i grupy transportowe. Ogromna liczba ładunków do przewiezienia spowodowała brak wolnych przestrzeni transportowych, a co za tym idzie rozpaczliwe poszukiwanie […]

16/11/2020 - admin

Najtrudniejsza robota ever……

Ostatnio zdarza mi się coraz częściej słuchać opowieści jakie to niemożliwe do zrealizowania zadania stają przed spedytorami i kierowcami. Jak to robota jest trudna, jak wykonanie planów jest wymagające. Ok, […]

09/06/2020 - admin





    Czy chcesz dodać załącznik?