SAFELY & ON TIME – CASE STUDY (TARGI)

Piątek, godzina 15:00.

Dzwoni telefon. Klientowi zepsuła się ciężarówka i prosi o odebranie jego produktów z targów w Monachium.

Zakończenie targów o godzinie 17:00.

Czas napięty, działamy!

Mamy w pobliżu samochód, ma akurat tyle wolnego miejsca, możemy podjąć przesyłkę.

Telefon do klienta. 15 minut później, wszystko dopięte – auto zaawizowane na godzinę 17:00.

Pojawiają się pierwsze przeszkody:

  • piątek, godziny powrotów z pracy do domu, straszliwe korki,
  • zakończenie targów: uczestnicy opuszczają parkingi, wystawcy pakują swoje stanowiska, trudno kogokolwiek znaleźć, chaos na miejscu.

Kierowca przez godzinę krąży w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania, a poruszanie się cięgnikiem z naczepą wcale tego nie ułatwia. Nie znajduje miejsca i jest zmuszony zaparkować w znacznej odległości od miejsca załadunku.

 

Piątek 18:00.

Klient w Polsce.

Spedytor w domu.

Załadowca w środku hali targowej.

Kierowca w bliżej nieokreślonym punkcie. Teren jest ogromny, mnóstwo ciężarówek i nazwa ulicy nic nie daje.

Dołóżmy do tego jeszcze bariery językowe (załadowca nie mówi po angielsku a kierowca nie mówi po niemiecku) i scenariusz zaczyna być pesymistyczny.

Nie poddajemy się.

Spedytor po godzinach pracy ale cały czas na telefonie.

Jak wytłumaczyć załadowcy, gdzie stoi auto?

Kierowca wpada na pomysł aby wysyłać zdjęcie swojej ciężarówki oraz widoku jaki ma z auta.

Dzięki zdjęciom załadowca odnajduje kierowcę.

 

Piątek, godzina 20:00.

Towar załadowany.

Klient może spać spokojnie:)

 

 

Sprawdź

pozostałe wpisy

Jak wybrać przewoźnika w transporcie drogowym towarów?

Patrząc na to, jak wygląda sytuacja na rynku transportu, zapewne większość zleceniodawców zakrzyknie, że najważniejsza jest stawka. Oczywiście, stawka jest jak najbardziej istotna. To od niej zależy rentowność sprzedanych produktów. […]

05/12/2023 - admin

Zwolnienie odpowiedzialności przewoźnika przy niedostatecznym opakowaniu towaru

Czy przewoźnik ponosi odpowiedzialność za to, co się dzieje z powierzonym mu towarem? Jak najbardziej. Prawo przewozowe jasno określa, że przewoźnik jest odpowiedzialny zarówno za ubytek, utratę, jak i uszkodzenie […]

29/11/2023 - admin

kiedy mówimy o transporcie międzynarodowym? Kiedy mówimy o transporcie międzynarodowym?

Dla przeciętnego Polaka przewóz towarów za granicę naszego kraju będzie usługą międzynarodową. Jednak przedsiębiorca zajmujący się organizowaniem transportów drogowych musi jednak posługiwać się bardziej szczegółowymi przepisami, według których nie każdy […]

27/11/2023 - StanTrans_Admin

Czy kierowca może załadować/rozładować towar?

W naszej branży bardzo często spotykamy się z praktyką proszenia kierowcy o pomoc przy rozładunku lub o samodzielny rozładunek, bez wcześniejszego ustalenia z przewoźnikiem, że taka sytuacja będzie miała miejsce. […]

02/10/2023 - StanTrans_Admin