Przewoźnik poszukiwany

no responses

Poszukuję przewoźnika. Ta fraza przebija się ostatnio przez wszystkie fora i grupy transportowe. Ogromna liczba ładunków do przewiezienia spowodowała brak wolnych przestrzeni transportowych, a co za tym idzie rozpaczliwe poszukiwanie nowych przewoźników. W związku z tym naszło mnie kilka przemyśleń, którymi pragnę się podzielić.

Stała współpraca

To hasło, które pojawia się często przy ofertach dla przewoźników. Tylko o jakiej stałej współpracy mówimy? Czy będzie ona obejmowała również czas, gdy ładunków będzie mało? Droga spedycjo, która tak zachęcasz przewoźników do pracy dla ciebie, czy w sytuacji, gdy o ładunki będzie trzeba walczyć, będziesz to robić? Czy może po prostu wypowiesz umowę? Z mojego doświadczenia wynika, że jednak to drugie. Gdy tylko kończą się ładunki to przewoźnicy, którzy byli tak potrzebni są po prostu porzucani. Mało jest spedycji, która prowadzą auta czy jest dobrze czy źle. Traktują przewoźników nie jako przewoźników, podwykonawców, zasoby do realizacji, ale jako partnerów biznesowych. Zaraz ktoś napisze jacy partnerzy biznesowi, przecież to Pan Janek, co ma jeden zestaw, jak może być dla nas partnerem. I pewnie najwięcej takich tekstów możemy usłyszeć ze strony spedycji, która ma biuro w mieszkaniu, a cały majątek to 2 laptopy. Pan Janek ma za to leasing na zestaw, opłaty drogowe, paliwo itd. Chcecie mieć przewoźników, to traktujcie ich poważnie. Mój kolega Mariusz w jednym ze swoich artykułów opisał przypadek, w którym o wyborze trasy dla przewoźnika decydował również interes tego przewoźnika. Chodziło o wybór połączenia promowego. W jednym przypadku trasa morzem była dłuższa, ale jako spedycja oszczędzaliśmy na koszcie promu. W drugim trasa morzem była krótsza, a przewoźnika musiał pokonać większość trasy drogą. Te rozwiązanie dla spedycji było droższe. Ale z perspektywy przewoźnika kilometry, które przejechał na trasie są jego przychodem. Można było oszczędzić na promie i „wspierać” przewoźnika promowego, albo dać zarobić naszemu partnerowi biznesowemu. Przewoźnik, z którym będziemy współpracować w ten sposób raczej zostanie z nami na dłużej.

Termin płatności

Droga spedycjo szukasz przewoźnika czy źródła finansowania twojego biznesu? To przewoźnik musi płacić na bieżąco za paliwo, opłaty drogowe, leasingi. Jakoś nie wyobrażam sobie negocjacji ze stacją benzynową na termin płatności 60 dni, bo spedycja, od której mam robotę nie ma funduszy. Pewnie ktoś powie, że my przecież dajemy skonto, jak chcą to mogą skorzystać. Też mi interes. Stawki jakie są wszyscy wiedzą. Marża pierwszego stopnia bardzo niska i jeszcze trzeba ją pomniejszyć? Przywołam historię mojego kolegi Mateusza. Jego firma cały czas pozyskuje przewoźników. Oferuje im termin płatności nawet 7 dni. Mateusz pozyskuje co tydzień kilku przewoźników do współpracy. Można? Pewnie, że tak. Trzeba tylko świadomie zbudować strategię, która pozwala traktować naszych przewoźników jak partnerów biznesowych i która odpowiada na ich problemy. Bez komentarz pozostawię oferty z „krótki termin płatności” oraz „najlepsza opcja skonta” w jednym zdaniu.

Wysokie przebiegi

Czyli jakie to przebiegi? Na podstawie jakich danych historycznych Państwo je ocenili. Jaką wartość Państwo wskazali jako benchmark, by uznać ja za wysokie? I tu dochodzimy do sedna sprawy. A co w przypadku jak nie będzie tak wysokich przebiegów? Wówczas zaczynają się marketingowe opowieści, że takie sytuacje nie mają miejsca itp. Nigdy nie poparte danymi. Jeśli tak zapewniacie o efektywności swojego planowania, a co za tym idzie kilometrów do przejechania to może wprowadźcie gwarancję kilometrów. Jeśli pojazd nie przejedzie wskazanej liczby kilometrów, a żadne przesłanki nie wskazują, że jest to wina przewoźnika, to i tak wypłacicie wynagrodzenie za brakujące kilometry. I na tym etapie wszystkie zapewnienia przestają być takie pewne. Już nie wspominając, że niektórzy pozyskują przewoźników tylko na miesiąc, bo z góry wiedzą, że deklarowane przebiegi to czysta mrzonka.

Płatność za każdy kilometr

A tutaj to mam ogromne doświadczenie ze współpracy z Panią Kasią. Pani Kasia była odpowiedzialna za rozliczenie kilometrów u jednego z moich przewoźników. Oj, straszne były z nią wojny nawet o jeden kilometr na każdej trasie. Ale miała rację! Nie ustaliliśmy jakie są kryteria wskazywania właściwej liczby kilometrów na danej trasie. Ja liczyłem według jednej mapy, ona drugiej, a jeszcze dochodziły kilometry rzeczywiste. Warto więc dokładnie ustalić według czego będą one obliczone. Spotkałem się z firmami, które liczyły kilometry z mapy Google i dokładały 3%. Jest to jakieś rozwiązanie. Plusem jest, że wszyscy mamy do niej dostęp, jeśli nie bierzemy pod uwagę, że wykorzystanie jej w celach komercyjnych nie jest do końca legalne. Wracając do hasła „Płatności za każdy kilometr”, warto byś droga spedycjo jasno wskazała o jakie kilometry ci chodzi. Różnica chociażby wspomnianych wyżej trzech procent, może znacząco zmniejszyć marżę przewoźnika, a tym samym sprawić by współpraca stała się nieopłacalna.

Tyle jeśli chodzi o wypunktowanie najczęstszych błędów. A jeśli chcecie wiedzieć co sądzę o budowaniu współpracy z przewoźnikami, to zapraszam do kolejnego wpisu na blogu, który ukaże się już wkrótce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

avatar

Zapytaj lub zamów on-line


Klienci o nas


  • Firma Stan-Trans Oddział w Łodzi od wielu lat realizuje zamówienia naszej firmy w zakresie transportu Niemcy-Polska. Nasza współpraca układa się bardzo pomyślnie. Głównymi atutami firmy są terminowe doręczenia powierzonych ładunków, kompetentna obsługa i rzetelna informacja na każdym etapie realizacji zlecenia. Nie odnotowaliśmy problemów z dostarczaniem ładunków. Firma Stan-Trans zapewnia fachową obsługę od momentu przyjęcia zlecenia, aż do chwili dostarczenia ładunku. Dzięki naszej współpracy jesteśmy spokojni o terminowy i bezpieczny transport. Według naszej opinii firma Stan-Trans jest partnerem godnym zaufania.

  • Z firmą transportową Stan-Trans współpracujemy już ponad 8 lat i z przyjemnością informujemy, że jest to niezwykle profesjonalny i zaangażowany kooperant, na którego możemy zawsze liczyć. Nasza współpraca dotyczy organizacji transportu materiałów budowlanych oraz domów modułowych. Od początku współpracy został nam przypisany opiekun, który szybko i profesjonalnie reaguje na każde zapytanie dotyczące spedycji krajowej i międzynarodowej.

  • Oferty, które otrzymujemy są kompleksowe i atrakcyjne finansowo. Bardzo ważnym aspektem naszej współpracy jest także elastyczność firmy Stan-Trans w zakresie terminów. Zarówno koordynatorzy jak i kierowcy są bardzo pomocni w całym procesie organizacji transportu, co sprawia, że współpraca z firmą Stan-Trans przebiega bez najmniejszego problemu i w miłej atmosferze. Z całą pewnością będziemy kontynuować podjętą współpracę i z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Stan-Trans jako profesjonalnego, skutecznego i wyjątkowo zaangażowanego partnera.

  • Terminowość, fachowość, a przede wszystkim bezpieczeństwo to zalety z jakimi mamy do czynienia w codziennej współpracy . Wysoko wykwalifikowana kadra pracownicza, którą cechuje zaangażowanie we współpracę oraz staranność zawodowa pozwala nam na podejmowanie się trudnych wyzwań w zakresie realizacji transportów intermodalnych. Pro aktywne podchodzenie do mogących pojawić się problemów to gwarancja na jaką możecie Państwo liczyć podejmując współpracę z firmą STAN-TRANS. Możemy polecić firmę STAN-TRANS jako dobrego i wiarygodnego partnera oferującego wysoki poziom usług.

  • Komunikacja między naszymi firmami przebiega bez zarzutów. Reakcja na nasze zapytania jest natychmiastowa, a firma Stan-Trans dostosowuje się od krótkich terminów zleceń, którymi nie mogą sprostać inne firmy. Firmę Stan-Trans wyróżnia także miła i życzliwa obsługa, kierowcy są często chwaleni przez naszych klientów. Doświadczenie i wysoki poziom umiejętności prezentowanych przez pracowników Stan-Trans pozwala nam z całkowitym przekonaniem polecić tę firmę.

  • Pracowników firmy Stan-Trans cechuje wysoki stopień profesjonalizmu. Jako klient i potencjalny zleceniodawca zleceń przewozu, otrzymujemy bardzo szybko stawki frachtowe potrzebne do kalkulacji cenowych. Oferty cenowe przygotowywane są niezwykle starannie. Pracownicy firmy Stan-Trans zawsze starają się znaleźć odpowiedni samochód na intersującej nas trasie przewozu; zawsze służą radą, pomocą i dobrym rozwiązaniem.

  • Przebieg każdego zlecenia przewozu jest monitorowany aż do samego miejsca rozładunku. Jest to bardzo komfortowa sytuacja dla każdego klienta. Na każde zapytanie o stawkę frachtową lub dostępność auta kończy się wysyłaniem przez nas zlecenia przewozu. Cieszę się, że mamy możliwość współpracy z Osobami, które cechuje wysoka kultura osobista, profesjonalizm, otwarcie na potrzeby klienta i uczciwość.

  • Firmę Stan-Trans Wojciech Staniek charakteryzuje solidność i terminowość realizacji powierzonych zleceń transportowych, jak również wysoki poziom organizacyjny i doskonały kontakt z klientem dzięki czemu świadczone usługi są na wysokim poziomie.
    Z pełną odpowiedzialnością i bez zastrzeżeń możemy polecić firmę Stan-Trans Wojciech Staniek jako rzetelnego i profesjonalnego partnera w zakresie usług transportowych. Od momentu nawiązania współpracy zlecenia były realizowane sprawnie i solidnie. Standardy obowiązujące w firmie w pełni spełniają nasze oczekiwania