COŚ WIĘCEJ NIŻ TYLKO TRANSPORT

Spedytorzy bardzo lubią proste tematy. Adres i data załadunku, adres i data rozładunku, 13,6 m, 24t, stawka. Ot i cała filozofia.

Czasami jednak zdarzają się pytania od nowych klientów, które wcale nie są takie proste. Wymagają dużo większego nakładu pracy, jednak końcowa satysfakcja z zakończenia projektu jest tego warta.

A oto przykład:

Klient wysłał do nas prośbę o wycenę transportu międzynarodowego z Niemiec do Polski, dla 175 palet. Nie było by w tym nic trudnego, gdyby nie to że nie było tam ani jednej standardowej palety. Sytuację komplikowała również rozstrzał wymiarowy palet od 138×87 cm do 245×76 cm. Pierwszym krokiem było jak najbardziej efektywne rozmieszczenie palet na dostępnych autach. Optymalne ułożenie palet i sprawdzenie wszystkich obliczeń zajęło nam ponad cztery godziny. Oszacowaliśmy cenę za cały projekt i przedstawiliśmy ofertę naszemu klientowi.

Okazało się, że klient jest zadowolony z oferty i chce zlecić nam realizacje tego projektu, ale ma jeszcze kilka „dodatków” do tego zlecenia. Towar ten był zakupiony od niemieckiego producenta, miał zostać załadowany w ciągu dwóch dni. Następnie rozładowany w magazynie w Polsce i trafić do finalnego odbiorcy na przestrzeni trzech miesięcy, w miarę postępu prac instalacyjnych. Długo się nie zastanawiając, przystąpiliśmy do dopięcia szczegółów.

Ponieważ import towarów był już zorganizowany, przystąpiliśmy do przygotowania magazynu. Pojawiła się pierwsza komplikacja. Towar został przygotowany do importu według najbardziej efektywnego ułożenia na naczepach. Podczas rozładunku w naszym magazynie powinien zostać skompletowany według numerów seryjnych i przygotowany do dostaw partiami. Sytuację dodatkowo utrudniał fakt, że nikt nie dysponował listą kontrolną – jaki numer nosi paleta danego wymiaru. By rozwiązać ten problem, musieliśmy wyładować wszystkie palety na magazyn buforowy, odnaleźć właściwe palety, pogrupować je i ustawić na magazynie docelowym zgodnie z harmonogramem. 3 magazynierów, 2 spedytorów i 2 przedstawicieli klienta poradziło sobie z tym tematem w półtora dnia.

Tutaj możemy się pochwalić naszą kreatywnością. Ze względu na rozmiar palet ich magazynowanie w magazynach wysokiego składowania było teoretycznie niemożliwe. Firmy konkurencyjne uznały, że to dodatkowo zwiększy koszt magazynowania, ze względu na zajęcie znacznej powierzchni podłogi. My uznaliśmy, że wystarczy chwilę pogłówkować i cały towar zmieścił się na regałach, oczywiście zachowując wszelkie zasady BHP. Dało się! Jak? A to już nasza tajemnica.

Po trzech miesiącach ostatnie palety opuściły nasz magazyn. Projekt zakończony sukcesem, klient zadowolony. Na tą chwilę możemy się  pochwalić już dwoma zakończonymi pomyślnie takimi projektami, a już wiemy, że szykują się następne.

Dla chcącego nic trudnego!

Sprawdź

pozostałe wpisy

Jak wybrać przewoźnika w transporcie drogowym towarów?

Patrząc na to, jak wygląda sytuacja na rynku transportu, zapewne większość zleceniodawców zakrzyknie, że najważniejsza jest stawka. Oczywiście, stawka jest jak najbardziej istotna. To od niej zależy rentowność sprzedanych produktów. […]

05/12/2023 - admin

Zwolnienie odpowiedzialności przewoźnika przy niedostatecznym opakowaniu towaru

Czy przewoźnik ponosi odpowiedzialność za to, co się dzieje z powierzonym mu towarem? Jak najbardziej. Prawo przewozowe jasno określa, że przewoźnik jest odpowiedzialny zarówno za ubytek, utratę, jak i uszkodzenie […]

29/11/2023 - admin

kiedy mówimy o transporcie międzynarodowym? Kiedy mówimy o transporcie międzynarodowym?

Dla przeciętnego Polaka przewóz towarów za granicę naszego kraju będzie usługą międzynarodową. Jednak przedsiębiorca zajmujący się organizowaniem transportów drogowych musi jednak posługiwać się bardziej szczegółowymi przepisami, według których nie każdy […]

27/11/2023 - StanTrans_Admin

Czy kierowca może załadować/rozładować towar?

W naszej branży bardzo często spotykamy się z praktyką proszenia kierowcy o pomoc przy rozładunku lub o samodzielny rozładunek, bez wcześniejszego ustalenia z przewoźnikiem, że taka sytuacja będzie miała miejsce. […]

02/10/2023 - StanTrans_Admin