A po co wam wielkość towaru?

Takie pytanie zdarza mi się słyszeć bardzo często. Jest to chyba uzupełnienie do pytania o wartość towaru. Drogi zleceniodawco potrzebujemy informacji o wymiarach i wadze towaru by profesjonalnie zorganizować transport. By lepiej to zobrazować posłużę się przykładem.

Po godzinie 16:00 w czwartek dzwoni do mnie znajoma i prosi o pomoc w organizacji transportu z Niemiec do Polski. Załadunek w piątek do 15:00 i towar musi być w sobotę na rozładunku. Do przewiezienie były kamery i urządzenia do monitoringu. Serwis miał niedzielę na zamontowanie ich w obiekcie. Powiedziałem ok, podaj tylko wymiary i wagę. Po pięciu minutach otrzymałem sms-a:

 

„4 palety 750kg”

 

Pewności czy 750 kilogramów łącznie czy każda z palet tyle waży nie miałem, więc dopytuję. Odpowiedz:

 

„każda”

 

Czyli już wiadomo, że auto powyżej 3,5t DMC. Zaczynam dzwonić i szukać możliwości.

Pojawiła się opcja z doładunkiem na naczepę 13,6m. Należało jednak sprawdzić czy taki pojazd będzie w stanie wjechać na rozładunek. Przyszła odpowiedz:

 

„tir się nie zmieści”

 

OK, Organizuję solówkę. Trudne zadanie w czwartek po godzinach pracy, ale udało się. Kierowca miał rano rozładunek, potem 120 kilometrów podlotu i ładujemy. Niestety jak to bywa w planowaniu nie wszystko poszło zgodnie z planem. Auta nie chcieli rozładować, z powodów znanych tylko rozładowcom niemieckim. Kierowca zdenerwowany, bo tachograf cały czas bije, a kilometry nie maleją. Ja na telefonie, próbuję coś pomóc i tak mijają dwie godziny. W końcu udało się, rozładowali a kierowca ruszył po nieszczęsne palety.

Na miejscu załadunku okazało się jednak, że dane na temat wymiarów i wagi, różnią się od tych jakie otrzymałem. Zamiast 4 palet, były 4 połówki palet. Zamiast 3000 kg łącznie, cały towar ważył niespełna 500 kg. Czyli spokojnie można było zabrać to na busa. Piszę do znajomej i pytam dlaczego taka różnica danych, pada odpowiedz:

 

„przecież wiesz że się na tym nie znam”

 

Ze stoickim spokojem, godnym spedytora, poinformowałem, że mogła ponieść niższy koszt, ponieważ mogliśmy skorzystać z mniejszego auta, które jest relatywnie tańsze w użyciu. Nadeszło dopowiedz:

 

„to nie mogłeś mi wcześniej powiedzieć że o kasę chodzi”

„bym się dowiedziała a nie pisała mniej więcej”

 

A więc drogi zleceniodawco, potrzebujemy od ciebie kompletnych informacji, byśmy mogli dobrać odpowiedni środek transportu, a co za tym idzie, by jego koszt był adekwatny do przewożonego ładunku. Bo wierzcie mi, kierowca oznajmiający na załadunku, że zamiast zdeklarowanych 33 euro palet, ma załadować 33 palety przemysłowe – potrafi zepsuć dzień, zarówno nam, jak i wam 😉

Sprawdź

pozostałe wpisy

Kierowco, dbaj o zdrowie!

Mam zawał! Usłyszała przez telefon żona polskiego kierowcy wracającego z trasy do kraju. I być może nie byłoby to tak przejmujące ponieważ często realizuje on transporty międzynarodowe gdyby nie fakt, […]

29/12/2020 - admin

Transport międzynarodowy w firmie Stan-Trans. Co sprawia, że klienci zostają z nami na lata?

Wiele firm, dla których organizujemy transport krajowy lub transport międzynarodowy, współpracuje z nami od lat. Dlaczego tak się dzieje? Zapytaliśmy o to naszych partnerów.   Jednym z naszych wieloletnich kontrahentów […]

08/12/2020 - admin

Przewoźnik poszukiwany

Poszukuję przewoźnika. Ta fraza przebija się ostatnio przez wszystkie fora i grupy transportowe. Ogromna liczba ładunków do przewiezienia spowodowała brak wolnych przestrzeni transportowych, a co za tym idzie rozpaczliwe poszukiwanie […]

16/11/2020 - admin

Najtrudniejsza robota ever……

Ostatnio zdarza mi się coraz częściej słuchać opowieści jakie to niemożliwe do zrealizowania zadania stają przed spedytorami i kierowcami. Jak to robota jest trudna, jak wykonanie planów jest wymagające. Ok, […]

09/06/2020 - admin





    Czy chcesz dodać załącznik?