A po co Wam dokładny adres?

Co prawda takiego pytania jeszcze nie otrzymałem, ale nigdy nic nie wiadomo. Skoro poruszyliśmy już temat wymiarów oraz wartości towaru, to warto wspomnieć o kolejnej istotnej dla transportu informacji – adresach.

 

odbiór z: XX-XX Xxxxxx – kierowcy znają tą trasę, bo to tzw. stara jedynka.

 

Mimo ogromnego doświadczenia posiadanego przez kierowców, zapewne nie znają oni wszystkich tras, nie mówiąc już o lokalizacji każdej firmy. Jako właściciele czy pracownicy, spędzamy w miejscu naszej pracy dużo czasu. Przyjazd i powrót realizujemy niemal automatycznie. Tak to już jest z naszymi przyzwyczajeniami. Warto przypomnieć sobie pierwszą wizytę w nowym miejscu. Nie trafiamy od razu w wyznaczone miejsce, nie jesteśmy pewni czy to właściwy adres. Dlatego tak ważne jest podanie kompletu informacji, dzięki którym kierowca bez problemu trafi na miejsce i nie będzie dzwonił z prośbą o pomoc.

 

Jakie informacje powinny się znajdować w takim adresie? Na pewno kod pocztowy i miejscowość oraz ulica i numer. Nazwa firmy docelowej jest szczególnie istotna, jeśli mamy odnaleźć ją na terenie parku logistycznego lub gdy pod jednym adresem znajduje się ich kilka lub kilkanaście. Jeśli załadowcą lub rozładowcą ma być operator logistyczny warto podać również nazwę firmy, na rzecz której ma być wykonywany transport.

 

Duże zakłady przemysłowe czy parki logistyczne mogą posiadać kilka bram wjazdowych. Informacja z jakiej z nich skorzystać jest niezwykle przydatna i nie powoduje utraty czasu na poszukiwania. Opis: „dojazd od ulicy Wiązowej, brama numer 8” potrafią być na wagę złota, ze względu na ograniczenia dla pojazdów ciężarowych – zarówno te regulowane prawem, jak i wynikające z gęstości zabudowy.

 

Godziny pracy zakładu czy chociażby przerw pozwalają zaplanować optymalnie odpoczynek kierowcy. Jeśli nie dysponujemy takimi informacjami, warto wówczas podać numer do osoby kontaktowej na załadunku czy rozładunku.

 

Jeśli auto ma być na miejscu na tak zwany FIX, to podajmy dokładną godzinę i ewentualnie dopiszmy, że należy być na miejscu 30 minut przed wskazaną godziną. Wiele razy spotkałem się z sytuacją, w której zleceniodawca zaplanował okno czasowe na godzinę, załóżmy 14:00. Do przewoźnika, by ten był na pewno na czas, wysłał w informację o godzinie 13:00. Spedytor przekazując informację kierowcy, wskazał mu godzinę 12:00 z tych samych przyczyn. Z kolei kierowca z rozwagą przyjechał na miejsce godzinę wcześniej, czyli o 11:00. Przekazujmy dokładne informacje z pełnym opisami, zamiast zakładać czarne scenariusze i stosować dziwne wybiegi.

 

Jak widzisz drogi zleceniodawco, te informacje potrzebne są by sprawnie i bezproblemowo wykonać całe zlecenie przewozu. Nie tracić jakże cennego czasu pracy kierowcy oraz nie dzwonić do ciebie dopytując o każdy najdrobniejszy szczegół.

Sprawdź

pozostałe wpisy

Kierowco, dbaj o zdrowie!

Mam zawał! Usłyszała przez telefon żona polskiego kierowcy wracającego z trasy do kraju. I być może nie byłoby to tak przejmujące ponieważ często realizuje on transporty międzynarodowe gdyby nie fakt, […]

29/12/2020 - admin

Transport międzynarodowy w firmie Stan-Trans. Co sprawia, że klienci zostają z nami na lata?

Wiele firm, dla których organizujemy transport krajowy lub transport międzynarodowy, współpracuje z nami od lat. Dlaczego tak się dzieje? Zapytaliśmy o to naszych partnerów.   Jednym z naszych wieloletnich kontrahentów […]

08/12/2020 - admin

Przewoźnik poszukiwany

Poszukuję przewoźnika. Ta fraza przebija się ostatnio przez wszystkie fora i grupy transportowe. Ogromna liczba ładunków do przewiezienia spowodowała brak wolnych przestrzeni transportowych, a co za tym idzie rozpaczliwe poszukiwanie […]

16/11/2020 - admin

Najtrudniejsza robota ever……

Ostatnio zdarza mi się coraz częściej słuchać opowieści jakie to niemożliwe do zrealizowania zadania stają przed spedytorami i kierowcami. Jak to robota jest trudna, jak wykonanie planów jest wymagające. Ok, […]

09/06/2020 - admin





    Czy chcesz dodać załącznik?